Search
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶
  • :
  • :

رسیدن به لاغری موضعی با ورزش

رسیدن به لاغری موضعی با ورزش

چه ورزشی جهت لاغری موضعی اثر گذار تر است بهترین آزمایش ات در این زمینه کدامند و چنانچه می خواهیم چربی های پارت های خاصی از بدنمان آب شوند چه کارهایی می بایست انجام دهیم این پرسش خیلی ی از افرادی است که قصد لاغر شدن دارند!


لیپوماتیک

لیپوماتیک,روش لیپوماتیک,لاغری

میلیون نفر از مردم ایران یا چاق هستند یا اضافه وزن دارند؛ این به مفهومبیش از ۳۰درصد از ایرانی‌ها در معرض بیماری ‌های قلبی- عروقی، دیابت یا مرگ‌ومیر ناشی از آنها قرار دارند و بایستی برای آب کردن چربی‌های اضافه‌شان فکری کنند.

تعداد خیلی ی از آن ۷۰درصد باقی مانده هم به‌خاطر پشت میز‌نشینی کم شدن کار ‌های روزمره‌شان با چاقی موضعی شکم‌های برآمده پهلوهای بیرون زده درگیرند. با این حساب عجیب نیست که چاقی مفرط را اپیدمی این سال‌ها بدانیم. اما آیا جهت لاغرشدن و خلاصی از چربی‌های اضافه شکم راه میانبری وجود دارد؟ این مطلب را بخوانید تا جواب ۴سؤال رایج چاق‌ها را از سمیرا تاجدینی، کار‌شناس ابیشتر شدن تغذیه بگیرید.

۱- رژیمی جهت لاغری موضعی وجود دارد؟

چاقی موضعی ممکن است از گاهي جهات از چاقی عمومی سخت‌تر باشد چون اگر رژیم بگیرید تمام جای بدنتان لاغر می‌شود اگر ورزش بکنید ، نمی‌توانید سریع به جواب برسید. اینجاست که زیاد ‌ها به فکر رژیم‌هایی جهت لاغری موضعی می‌افتند تا بدون آنکه صورتشان لاغر شود، بتوانند گاهي اعضای بدنشان را لاغر کنند. ولی باید گفت که در جهان چنین رژیم هوشمندی کشف نشده تنها راه تغییر اندازه چربی بدنتان، تغییر عادت غذایی و لاغری کلی بدن است.

وقتی انرژی دریافتی شما بیش از نیازتان باشد، این انرژی به‌صورت بافت چربی درمی‌آید و در بدن ذخیره می‌شود. جایی که چربی‌ها جهت ذخیره شدن گزینش می‌کنند، اکثرا ٌ شکم، پهلو ران‌ها هستند ژنتیک بدن شما تعیین می‌کند که چربی‌ها در کجا ذخیره شوند. برخی، این چربی را در بالاتنه بخش میانی بدن ذخیره می‌کنند شبیه به سیب می‌شوند برخي در پایین تنه ران ذخیره می‌کنند و فرمی پیدا می‌کنند که شبیه به گلابی است. چنانچه می‌خواهید از شر این چربی‌ها خلاص شوید، باید به اندازه نیازتان انرژی دریافت بکنید و اگر روزی بیشتر از نیازتان انرژی گرفتید، با تحرک ورزش این مازاد انرژی را بسوزانید.

برای آنکه بتوانید وزن اضافی‌تان را کم بکنید ، باید رژیمی سالم و منطقی در پیش بگیرید. در چنین رژیمی، چربی‌های اشباع شده مثل روغن نباتی جامد، کره چربی گوشت به میزان خیلی کم وجود دارد، فست فود حذف شده و تنقلاتی با کالری بالا مطلقا وجود ندارد. در عوض، تا می‌توانید بایستی میوه‌های کم‌کالری، سبزیجات، لبنیات کم چرب، حبوبات، پروتئین گیاهی حیوانی میل بکنید .در کنار این رژیم باید به‌طور منظم و همیشگی ، کار بدنی داشته باشید؛ برای مثال روزی ۴۵ دقیقه تا یک ساعت پیاده‌روی بکنید .

۲- جراحی جهت لاغری موضعی جواب می‌دهد؟

هر قدر مدت از تجمع چربی‌ها در بدن شما بگذرد، رفع آنها سخت‌تر می‌شود. در این صورت، ممکن است رژیم سالم ورزش مناسب انجام دهید اما شاهد آب شدن بقیه پارت ‌های بدنتان به جز شکم یا ران‌ها باشید. ش آن است که چربی‌های قدیمی بدن شما، تبدیل به چربی‌های خارج از دسدلهره و ترس شده‌اند پیوندهای بین آنها به آسانی شکسته نمی‌شود. در این شرایط، استمرار کار بدنی می‌تواند کم‌کم این چربی‌ها را هم وادار به آب شدن نماید . در مورد این چربی‌ها برخي وقتها اوقات متخصصان روش‌های لیزر یا رادیوتراپی را توصیه می‌کنند که به شکسته شدن چربی‌ها کمک می‌کنند ولی پای جراحی در بین نیست تنها چربی‌های دور از دسدلهره و ترس به چربی‌های آب‌شونده تبدیل می‌شوند. در مورد استفاده از این تکنیک‌ها تنها کارشناس می‌تواند نظر بدهد. اما بسیار زیاد ‌ها نیز هستند که ترجیح می‌دهند به جای رژیم ورزش سراغ جراحی بروند. لیپوساکشن یکروش جراحی رایج در کاهش چربی‌های بدن است که عموما جهت چربی‌های دور از دسدلهره و ترس به‌کار می‌رود. در این روش، چربی‌های اضافی بدن با عمل جراحی خارج می‌شوند ولی این نحوه زیبا یی، به هیچ عنوان بازبینی همیشگی قطعی نیست و اتفاقا دردسرهایی هم دارد. جهت مثال اگر قبلا شاهد تجمع بافت یک دست چربی‌ها در این ناحیه بودید، بعد از لیپوساکشن چون بافت‌های چربی بدنتان دستکاری شده، چربی‌ها به شکل ناهموار در بدنتان تجمع می‌یابند چون محوطه‌ای تونل مانند زیر بافت ایجاد می‌شود که شکل لایه اولیه پوست را ناهموار می‌کند. از طرف دیگر مثل هر عمل جراحی دیگری لیپوساکشن نیز خطراتی دارد که حاوی عفو نت، خونریزی‌های ناخواسته آمبولی چربی زیر پوست است. تکنیک‌های جراحی دیگر مثل لیزر لیپولیز (تخریب بافت چربی با لیزر) هم به همین شیوه، جزو روش‌های موقتی و ناپایدار لاغری به‌حساب می‌آیند و اما مضرات لیپوساکشن را دارند.

۳- به تبلیغات لاغری موضعی اعتماد کنیم؟

تبلیغات لاغری آنقدر متنوع است که اگر بخواهید تابع آنها باشید، جهت گزینش روش لاغری‌تان سردرگم خواهید شد. هر تولید‌کننده‌ای معتقد است به راز لاغری راحت بی‌دردسر پی‌برده شما تنها با خرید آن محصول می‌توانید لاغر شوید. از کفش پیاده‌روی گرفته تا کمربندهای لاغری و دستگاه‌های دراز و نشست. ولی واقعیت این است که راز لاغری شما در هیچ یک به همین دلیل ش‌ها نیست اگر در تاثیر استفاده از آنها وزن کم بکنید ، ممکن است آسیب‌هایی به بدنتان وارد شود. برای مثال کمربندهای لاغری با وارد کردن شوک‌های برقی خفیف گرمای موضعی در محل ایجاد می‌کنند و باعث تعریق در بدن شما می‌شوند. همین ایجاد گرما و به‌دنبال آن تعریق زیاد باعث چروکیده شدن ماهیچه‌ها می‌شود به همین به‌طور مزمان سایز بدن را کوچک‌تر نشان می‌دهند اما این لاغری موضعی در واقع تعداد بسیار زیاد ی از سلول‌های آن بخش از بدن شما را از بین برده و شما برای تهیه عضله‌ای که با دست خودتان تخریب کرده ‌اید، باید مدت‌ها تلاش و ورزش بکنید . کفش‌های پیاده‌روی دستگاه‌های دراز نشست هم چنانچه تأثیری بر کاهش وزن شما داشته باشند، به‌دلیل آن است که جهت تان انگیزه تحرک ایجاد می‌کنند؛ اما به شرطی که خود این کفش‌ها یا دستگاه‌ها استاندارد باشند و آسیب ‌ای به بدنتان وارد نکنند.

۴- چه ورزشی برای لاغری موضعی بهتر است؟

بهترین ورزش برای کاهش قطر ران یا چربی‌های لگن شکم انجام ورزش‌های هوازی است. ورزش‌های هوازی به ورزش‌هایی گفته می‌شود که جهت مدت حداقل ۲۰ دقیقه ضربان قلب شما را به ۶۵ تا ۸۰درصد حداکثر میزان ضربان قلب می‌رسانند. در این ورزش‌ها، عضلات اصلی بدن مانند عضلات ران، بازو‌ها، عضلات سینه و پشت پا که نیازمند افردی ژن می باشند به‌کار گرفته می‌شوند بدن به چربی‌سوزی می‌افتد. در فرایند چربی‌سوزی برای این کار، به‌طور اتوماتیک سراغ چربی‌های جمع شده در اندام‌های چاق مثل شکم ران‌ها می‌رود و بعد از مدتی، با کم‌شدن توده چربی در بدن، وزن کم می‌کنید. ورزش‌های هوازی وقت ی به حداکثر چربی‌سوزی می‌رسند که به‌طور مستمر ۴۵ دقیقه تا یک ساعت در روز آنها را انجام دهید. خوشبختانه ورزش‌های هوازی آنقدر متنوع هستند که در هر موقعیتی می‌توانید سراغشان بروید. راه رفتن تند، دویدن آرام، دوچرخه‌سواری، شنا، استفاده از تردمیل، دوچرخه ثابت طناب‌زدن نمونه‌هایی از ورزش‌های هوازی می باشند که بایستی حداقل یک ساعت در روز به‌طور مرتب آنها را انجام داده اما در کنار آن رژیم غذایی سالمی را در پیش بگیرید. یادتان باشد اگر می بایست چربی بسوزانید، پیاده روی تند را به‌مدت یک ساعت در برنامه ‌تان بگذارید تا سریع به چربی سوزی بیفتید اگر می‌خواهید وضعیت فعلی را حفظ بکنید ، پیاده‌روی را با سرعت مبوسیله ادامه دهید




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *